ساویس‌گیم

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

پس از واکنش منفی شدید بازیکنان Helldivers 2 روی استیم، پلی‌استیشن عقب‌نشینی کرد و اجبار به لینک کردن حساب کاربری PSN را لغو کرد. در ادامه با ساویس‌گیم همراه شوید.

پس از واکنش منفی شدید بازیکنان Helldivers 2 روی استیم، پلی‌استیشن عقب‌نشینی کرد و اجبار به لینک کردن حساب کاربری PSN را لغو کرد

پلی‌استیشن برنامه‌ی خود برای اجباری کردن لینک حساب کاربری پلی‌استیشن نتورک برای بازیکنان Helldivers 2 روی استیم را کنار گذاشت.

این الزام در زمان عرضه‌ی اولیه‌ی بازی وجود داشت، اما پس از موفقیت غیرمنتظره‌ی بازی در ابتدای عرضه که منجر به مشکلات فنی جدی شد، به‌طور موقت حذف شد.

هفته‌ی گذشته، سونی اعلام کرد که این الزام در تاریخ ۳۰ می بازمی‌گردد و تمام بازیکنان باید تا ۴ ژوئن حساب‌های استیم و پلی‌استیشن نتورک خود را لینک کنند.

این خبر با واکنش شدید بازیکنان مواجه شد و بازی در کمتر از ۴۸ ساعت با بیش از ۱۰۰ هزار نقد منفی روی استیم بمباران شد.

این واکنش‌های منفی در آخر هفته نیز ادامه داشت، زمانی که بازی به دلیل عدم دسترسی به پلی‌استیشن نتورک، از فروشگاه استیم در بیش از ۱۵۰ کشور حذف شد.

با این حال، در یک توییت جدید که توسط حساب کاربری رسمی پلی‌استیشن منتشر شده، این شرکت اشتباه خود را پذیرفته و اعلام کرده است که برنامه‌ی اجباری کردن حساب PSN برای نسخه‌ی استیم بازی را کنار گذاشته است.

در این توییت آمده است: «طرفداران Helldivers – ما نظرات شما را در مورد به‌روزرسانی لینک کردن حساب کاربری Helldivers 2 خوانده‌ایم. به‌روزرسانی ۶ می که حساب‌های استیم و پلی‌استیشن نتورک را برای بازیکنان جدید و بازیکنان فعلی از ۳۰ می اجباری می‌کرد، اجرا نخواهد شد.»

«ما هنوز در حال یادگیری هستیم که چه چیزی برای بازیکنان رایانه‌های شخصی بهتر است و بازخورد شما بسیار باارزش بوده است. باز هم از حمایت مداوم شما از Helldivers 2 متشکریم و شما را در جریان برنامه‌های آینده قرار خواهیم داد.»

این خبر با استقبال یوهان پیلسدت، مدیرعامل استودیوی Arrowhead، سازنده‌ی Helldivers 2 مواجه شد که از طرفداران به خاطر ایجاد این تغییر و از پلی‌استیشن به خاطر انعطاف‌پذیری تشکر کرد.

او نوشت: «اولاً، من از اراده‌ی جامعه‌ی Helldivers 2 و توانایی شما برای همکاری تحت تأثیر قرار گرفتم.»

«دوماً می‌خواهم از شرکای خود و دوستانمان در پلی‌استیشن برای تصمیم‌گیری سریع و مؤثر برای اختیاری کردن لینک کردن PSN تشکر کنم. ما با هم می‌خواهیم استانداردی جدید برای یک بازی زنده و نحوه‌ی حمایت توسعه‌دهندگان و جامعه از یکدیگر برای خلق بهترین تجربه‌ی بازی تعیین کنیم.»

به نظر می‌رسد که این تغییر بر روی استیم تأثیرگذار بوده است، جایی که نقدهای کاربران دوباره به سمت مثبت شدن حرکت کرده‌اند.

در حالی که نقدهای کاربری در روز جمعه ۹۵ درصد منفی، در روز شنبه ۹۶ درصد منفی و در روز یکشنبه ۹۸ درصد منفی بوده‌اند، تاکنون نقدهای امروز بسیار متعادل‌تر هستند - از ۲۸ هزار نقدی که امروز ارسال شده‌اند، تنها ۵۲ درصد منفی هستند.

در زمان نگارش این خبر، بازی هنوز در بیش از ۱۵۰ کشوری که از استیم حذف شده بود در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که دسترسی به این مناطق در آینده‌ای نزدیک دوباره برقرار خواهد شد.

اخبار بازی را در ساویس‌گیم بخوانید.

تظرات ارسال شده